לקחת סיבוב נכון. תמונת מצב יומית [14.0618] – חודש תמוז בפתח נברך חודש טוב מבורך ושמור

לקחת סיבוב

לקחת סיבוב

הבוקר הסקירה שלי תעסוק באופנועים ובלקחת סיבוב נכון, לבטח מהתחלה עולה השאלה מה הקשר לסקירה היומית ולעולם המסחר בכלל? אני מחייך מאחל שבכל זאת שהסקירה הבוקר תהיה לך לשיעור.

חלק גדול ממכם שמכיר יודע (בשקיפות של העולם היום) כי אני רוכב על אופנוע כבד. בכלל סיפור האופנוע בחיי הוא מדהים, הכל התחיל מאתגר של להרים טוסטוס (קטן ששקל מעל 100 ק”ג) על ג’ק שלא הצלחתי והכל היה נראה והרגיש לי מאוד כבד מסורבל ולא אפשרי.

באותם ימים ודאי האמירה או המחשבה שארכב על אופנוע כבד היית זוכה מצדי לגל צחוק וביטול האפשרות, בקושי אני מצליח להתמודד עם הכלי הקטן והזניח הזה, איך אסתדר עם משקל כבד. תמיד עצרה אותי המחשבה מה יקרה, או איזה פדיחה זאת אם יהיה לי אופנוע כבד הוא יחנה בקצת ירידה ואצטרך להזיז אותו לאחור, איך עושים זאת? למי אקרה? כמו שאתה רואה המחשבות הם החסם העיקרי בחיים

באחת הפעמים אספר לך כמה המסע הזה מלא לדעת לרכב ועד לרכיבה על אופנוע כבד היה מדהים ותרם לי מעבר להיותו לגורם ונטילציה בחיי לאחד התחומים שתרם לי הכי הרבה בהתפתחות שלי כאדם וכסוחר מצליח.

מושגים כמו ראיה מרחבית וראיה ממוקדת היו שובר שוויון בתוצאות המסחר שלי, לא הקדמתי וספרתי לך שהרכיבה שלי בהתחלה הייתה נוראית, ממש נוראית בעיקר מפחדיה והיא היית בעיקר מפחיד כי אני הייתי בעיקר מפוחד, כך כסוחר הייתי נורא בהתחלה שורף תיקים סדרתי.

הייתי כל כך לא מורגל ומפוחד שבעיקר זה גרם להחזיק את הכידון בעוצמה ובחזקה, זה האוטומט הבסיסי ותגובת הפחד להחזיק חזק להתנגד לכלי שמא יעשה “כרצונו” ולא “כרצוני” (ספוילר) התנהגות כזאת גורמת לכלי להתנהג שלא כרצונך ולא כרצונו.

הנהיגה הייתה שבורה, הייתי מגיע לסיבוב הפחד ואיך לוקחים אותו גרם לי להחזיק חזק חזק את כידון, הסיבוב היה “זורק” אותי החוצה – נורא, כל רכיבה הייתי חוזר סחוט, שבור ואפילו מפוחד עם כי מחויך ומפויס כי צלחתי את הדרך ונצחתי את עצמי עוד קצת.

לא הייתי מבין מעבר לפרקטיות שבדבר,  איך אנשים נהנים מרכיבה על דו גלגלי?. לא האריך כי אני כבר מרגיש שאני נהוג כך הבוקר, אבל השינוי הגדול הגיע שהלכתי ללמוד רכיבה נכונה (“אופנוען מאומן”) שינה לי את החיים ובעיקר את איכות החיים, לא רק ברכיבה כי עם במסחר עצמו.

פתאום הנהיגה הפכה ממסע מנקודה לנקודה שכולך מפוחד מוקשח (בגוף באחיזה של הכלי והכידון, במבט, במחשבה) לנעימה זורמת ובעיקר משוחררת, הפוכה לגמרי לאוטומט הבסיסי שלי תחזיק חזק – ישיבה נכונה, מבט נכון ולשחרר.

אין לך מושג כמה ההבנה העמוקה שלידיים על הכידון ב-99% מהזמן אין תפקיד בכלל והם רק מפריעות להתנהגות הטבעית של האופנוע (וכן גם שלך כסוחר).

הזכרתי קודם ראיה מרחבית מול ראיה ממוקדת, ואיך משתמשים בשניהם בו זמנית, או לחילופין מתי איזה מהראיה תוספת פיקוד ולאיזה פרק זמן – כדוגמא לכלים ותובנות שקבלתי לרכיבה לעולם המסחר.

קחו נושא כמו אפילו סיבוב או כיצד לוקחים סיבוב, הפירוק שלו לשלבים שמתחילה מההבנה שיש קודם הקו או המסלול הנכון – הוא נקרא הקו הגאומטרי, בעולם המסחר אני קורא לו קו התנהגות הטבעית.

הוא מאפשר את הסיבוב במהירות הגבוה ביותר האפשרית עם מינימום התערבויות נדרשת לעומת לכל אלטרנטיבה. הוא מחולק בעיקר ל-5 שלבים (בדיוק כמו 5 שלבי המגמה בעולם של ניתוח שיפוטי).

השלב הראשון הוא זיהוי התקרבות לסיבוב לשם הגדרת נקודת הבלימה, השלב השני הוא נקודת כניסה לסיבוב שנגזרת מנקודת שיא (אייפקס גיאומטרי), נקודת האייפקס הגיאומטרי היא השלב השלישי, השלב הרביעי היא נקודת היציאה מהסיבוב, השלב החמישי אתה במגמה אתה יכול לשבת על הגז וליהנות מהמקסום.

אין צורך להרחיב שדרך עולם הנהיגה והרכיבה הבנתי גם לעומק את המושגים סטייה, קניות יתר, מכירות יתר.

אה נכון שתי דברים לסיום, אתמול הייתה הודעה על ריבית, כשיוצאים לטייל ולומדים לשחרר רעשים ומרעישים מגיעים למקומות נפלאים.

חודש טוב מבורך מזהיר ושמור
זהר ליבוביץ

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross